Bellmans är på en arbetsplats i tätbebyggt område där man först ska transportera bort schaktmassor och sedan återfylla med nytt material. Enda vägen till och från arbetsplatsen är förbi en förskola. Chauffören anpassar sitt körsätt genom att hålla lägre hastighet än tillåtet och håller ett tryggt avstånd när han passerar.
När en veckas körning lider mot sitt slut kommer förskoleläraren ut och stannar lastbilen, inte för att skälla, utan för att ge honom en påse med bullar som barnen har bakat. De ville visa sin uppskattning för att har visat hänsyn genom sitt körbeteende. Det är precis så vi ska förhålla oss i trafiken.
Läs vår trafiksäkerhetspolicy och var ett föredöme, det tjänar alla på.
Kvalitet är en framgångsfaktor för en fortsatt positiv utveckling av företaget och dess tjänster. För att säkerställa kvaliteten och bibehålla vår position som en av de marknadsledande aktörerna i Stockholmsregionen genomför vi kontinuerliga förbättringsåtgärder. Några av våra viktigaste nyckeltal är tillgänglighet där vi mäter hur snabba vi är på att besvara samtal, leveranssäkerhet där vi mäter hur ofta kund får rätt bil på rätt plats med rätt material och antal rätt fakturerade uppdrag där vi mäter reklamationer i förhållande till antal utförda uppdrag. Vi har varit certifierade enligt ISO 9001 och 14001 sedan år 2000/2001 och tänker fortsätta vara det. Vi värnar om miljön och tänker ofta på följande citat från Brundtlandsrapporten: ”En hållbar utveckling är en utveckling som tillgodoser dagens behov utan att äventyra kommande generationers möjligheter att tillgodose sina behov…” Detta är definitionen av hållbar utveckling och det har vi tänkt på när vi utformade vår Miljö- & kvalitetspolicy. Övriga dokument kopplade till ämnet hittar du här: